Lilla sessan e sjuk...

Japp, än en gång e jag väldigt tacksam för Folksam.
På ungefär ett dygn nu så har vi lagt ca 4000kr på djursjukhuset.
Lilla fisen har blivit sjuk! :(
Känns pissigt men vad ska man göra.
Har försökt att inte bryta ihop framför henne så hon ska känna att man inte mår bra,
men det e lättare sagt än gjort.
Igår när vi fick åka in akut på kvällen,
köra i ilfart å ha en hund som sitter å pustar å kvider i knät å har jätte ont
å sen behöva gå in i samma rum som Lexi dog i...
Ja vi kan säga så att bättre har man ju mått!
Men som tur e så brukar inte jag å Andreas bryta ihop samtidigt,
så jag hämtade mig ganska snabbt,
även om det kändes som hjärtat skulle sprängas.

Så först va vi alltså inne igår kväll.
Cola kom till mig vid 20.30 ungefär å mådde inte så bra.
När jag tog i henne va hela magen uppsvälld å stenhård å hon hade jätte ont.
Djursjukhuset stänger ju 21 så jag ringde med en gång å kom fram till att det va bara att skynda sig ner.
Där träffade vi en vetrinär som trodde det va magkatarr.
Å med hennes sjukdom sen innan kunde man inte ge det ena eller det andra
så allternativen va inte så många.
Han sa att han kunde lägga in henne men förmodligen skulle hon bara bli för stressad
så hon fick en spruta med smärtstillande å sen åkte vi hem.
Sen "sov" hon hela natten. Vilade nog mest.
Men när vi vaknade så skakade hon å hade fortf jätte ont.
Å det där hatar ju jag, när klockan e typ 6 å dom öppnar 8.
Men det va ju bara å vänta tills 8 å ringa då.


Här ligger lilltjejen å vätar på att få åka till doktorn...
Nallarna sitter uppradade å peppande!

Dom kom fram till att hon skulle ner igen.
Vid 10 fick vi tid.
Detta besöket tog 2 timmar å då va vi inne på undersökning kanske 30min.
Blir ju lätt mycket väntande när man kommer akut.
Å provsvar man ska vänta på å så.
En ny spruta med smärtstillande fick det bli å 3 provrör med blod snodde dom.
Mycket kan man säga om Cola men sååå duktig hon e när det väl gäller!
Världens duktigaste tjej!!!
Så ett litet bandage blev det oxå...


Å e man så duktig så får man ju ett gossedjur såklart!
Denna lilla apan?...eller vad det nu e... fick flytta med hem till oss...


Här va hon tom så duktig så hon orkade sätta sig upp.
E man nyfiken på vad som händer en bit bort så kommer krafterna om sfrån ingen stans..hihi...
Så än en gång åkte vi hem å hoppades att saker å ting skulle fixa sig av sig själv...
Meeen vi borde ju veta bättre!
Ett prov dom tog som vi fick åka hem å vänta på visade att hon hade inflammation i bukspottskötteln.
Vid 17tiden åkte vi ner till sjukhuset å lämnade in våran lilla prinsessa.
Usch..inget roligt!!!! Inget roligt alls!!!!
Men nu e hon iallafall på rätt ställe å hon skulle få morfin, dropp å antibiotika.
Kändes dock jätte bra att just ikväll jobbade Sofie!
Sååå skönt!
Cola hatar ju att va på sjukhuset men när hon såg Sofie å hörde henne så blev hon lite förvirrad.
Inte så glad som hon hade blivit hemma eller om hon hade varit frisk,
men jag tror att det underlättade för henne.
Det gjorde det iallafall för mig :)
Å den vetrinären e jätte bra mot Cola som jobbar i natt så nu e det bara å vänta.
Kul dag det blir på jobbet imorgon...öööö...nä inte direkt.
Men man kan ju lika gärna va där för här hemma saknar man ju henne så det gör ont!
Nu ligger hon nog å sover gott på sitt morfin å sköterskerna brukar inte va sena med att gå fram å gosa med henne så hon har det nog bra!
Ska försöka sova lite inatt!
Saknar henne redan galet mycket, hoppas hon får komma hem imorgon!!!

Kommentera mera!
Postat av: Sofie

De va ju sönt o höra att jag kunde göra lämnandet något lättare för er! Hon har varit så duktig så ikväll! Varje gång jag har kommit till henne har hon bara suttit o tittat förväntansfullt på mig (kanske väntar på mer droger, vem vet ;) Hon har inte sagt ett pip iaf! Redig tös! Hoppas ni får bra besked imon så ni får hem eran lilla prinsessa snart! Kram, kram!

2009-02-26 @ 21:40:12
Postat av: anna

stackars cola!!! Och en kram till mamma!!

2009-02-26 @ 22:10:06
Postat av: Sandra

Mammas lilla pundare...hahaha...skönt att höra att hon e lugn!

Kram kram

2009-02-26 @ 22:26:04
Postat av: Mamma o svärmor

I fortsättningen ringer Ni Sofie när Cola blir sjuk. Hon verkar ha en lugnande inverkan på oss allihop. Bered henne på ständig jour i framöver. Skönt att det går bra. Kram på er

2009-02-26 @ 22:50:36
Postat av: Linda

Åh nej, jag vet hur det känns att lämna sina älskade husdjur hos veterinären. Har gjort det med båda katterna och det var hemskt.

Men ni ska se att snart får ni hem lilla Cola igen!

Kram

2009-02-27 @ 13:17:47
Postat av: juli

men ååå stackars liten! ge henne en puss från mej och hoppas hon blir bättre snart!

kramar

2009-02-27 @ 15:18:13
URL: http://jullbull.blogg.se/

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0