Gårdagen

Hela dagen blev jätte lyckad!
Jag stressade half ihjäl mig i värmen,
kylen ville inte va med riktigt,
Jag hann väl inte underhålla gästerna som jag borde,
men sååå lyckad dag det blev!!!

Vi började dagen med att
jag röjde runt här för fullt för att få klart det sista.
Andreas han började dagen med att gå på möhippa.
Alla förbereder vi oss på olika sätt...haha...
en helt annan historia...
Sen kom mamma, pappa, Jimmy å Kent.
Dom fick hjälpa mig med att få på vita pappersdukar på borden.
Vilket va lättare sagt än gjort.
Så när dom andra gästerna började komma
va vi i full färd med detta.
Så släktkalaset blev väl lite i stressigaste laget men med massa hjälp
från mamma å moster så fick vi tillslut fram maten.
Blev tyvärr inte så mycke kort tagna under dagen.
   

Det va iallafall jätte roligt att alla verkade trivas!
Å kul att så många kunde komma!

Sen stack dom sista gästerna vid fem,sex tiden.
Å vid sju skulle ju nästa gäng komma.
Så det blev en snabb tur till ica
för lite smått å gott som hade tagit slut på det första kalaset.
Sprang igenom duschen å på med nya kläder.
Vilket kändes väldigt onödigt för efter 5 minuter va man ju genom svettig igen.
Jag kände mig riktigt fräsch ska ni veta...hahaha...
Men så va ju klockan 7 å våra kära vänner började droppa in.
Blev lite bål på altanen.
Va jätte mysigt!
Trång!
Men mysigt...
Medans alla utom jag å Åsa gick poängpromenad,
plockade vi fram all mat.
Vilket tog en liten tid för det blev lite av varje kan man säga.
Men tillslut fick vi även fram denna måltiden å alla kunde sätta sig!
Sen hade vi en jätte trevlig kväll!
Personligen känner jag ju att jag missade halva kvällen.
Asså det blir ju så,
jag va ju tvungen att hålla koll på att maten fylldes på,
att allt flöt å så.
Plockade å fixade.
Vid tolv tiden tog vi som va kvar å flyttade in.
Blev lite mycket knott å kallt å så.
Så där gick jag i mörket å försökte plocka upp det värsta.
Inte så kul för grannarna å vakna å ha hela sina trädgårdar fulla med skräp från oss.
Så jag va la stort sett nykter hela kvällen.
Men, men får la ta igen det nån annan gång.
Alla verkade ha jätte kul å det e ju huvudsaken!
Blev en riktig sommarfest!
Min lilla sittplats i fontänen blev uppskattad.
Åhh det va så fint när det hade blivit mörkt,
å där va ljus tända å kuddar å mys.
Älskar min lilla fontän!
Här kommer lite blandat med bilder...
   
   
   
   
     

Å tröttast idag e nog ändå denna lilla tjej!


Men va gör väl det..
trötta e vi ju allihopa!
Å detta e vad vi stirrade upp på från täcket i gräset.

Där har vi legat länge idag ska jag säga,
sova ute i skuggan e nog ändå bland det bästa som finns!
...som flickan sa...

Kommentera mera!
Postat av: Linda

Tack för en helt fantastisk kväll med mycket god mat, underbara vänner och mycket skratt!!

Det får vi snart göra om!

Kram

2009-07-01 @ 15:01:40
Postat av: Sandra

Det får vi absolut göra om snart!!!

Kram kram

2009-07-01 @ 21:20:18
Postat av: fäck

det var svinkul! tack för att jag fick komma :) hoppas inte städningen var allt för jobbig. kram!

2009-07-06 @ 15:04:24
URL: http://sorrydudesmybad.blogspot.com/

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0