Sicket klipp...

Hahaha...då har man blivit vuxen å börjat använda dåliga vitsar...
Idag har Andreas klippt (mest sågat å slitit) ner dom hemska buskarna på framsidan.
Sen hjälpte jag till att röja å rensa lite,
men när vi kommit igång riktigt bra började det regna å hagla så vi fick gå in.
Men nu e ju det värsta borta så nu kan man ju gå ut om det skulle bli nån fin kväll å fortsätta.
Va jätte skönt innan regnet kom, 11 grader å sol å helt stilla!
Älskar våren!

Här  e lite före-bilder
   

Å så här ser det ut nu...
Ska bli nån stenläggnings historia där sen.


   

Men nu e det så mycket ljusare i både trappen å köket.
Jätte skönt!
Så även om det inte  e så snyggt just nu så e det bättre än innan.

Sen har vi varit på Gekås å fixat lite till.
Övningskört lite.
Ida å Jörgen har varit här en liten titt.
Å nu sitter vi framför tvn å kollar lite halvhjärtat på Van Veeteren.

Imorgon börjar jag med att jobba 75%.
Känner mig lite stressad men tror att på nåt konstigt sätt blir det mindre stressigt.
Man kanske kan få slippa dom dagliga,
vissa har det bra, få gå hem så tidigt, så bra skulle man haft det, vissa får ju jobba på en halv dag till...osv...
Ingen tänker nog på att jag skulle älska att få va som "vanligt" folk.
Att inte behöva stressa upp sig över att tex behöva ta en ny buss.
Å att kunna få tjäna mer än vad jag gör nu så man kunde känna att man hade lite mer värde här hemma.
Att man kunde va lite mer jämnställda.
Men nu kommer jag ju komma hem strax innan kl. 15.
Å kl. 16 brukar jag å Cola gå ut på promena å möta Andraes vid hans jobb.
Så nu känns det som att jag behöver inte känna att jag ska sköta allt här hemma själv.
Jag behöver absolut inte göra det nu heller men ni vet hur jag e.
Även om jag inte jobbar lika mycket som Andreas känns det ändå som det blir lite mer jämt.
Tror detta kommer ta bort lite stress.
Den som lever får se,
imorgon börjar jag iallfall!
7 år sen jag jobbade 75% så önska mig lycka till!







Kommentera mera!
Postat av: moster

Önskar Dig verkligen stort lycka till med jobbandet!!! Det blir nog ovant i början, men det fixar Du säkert! Vet själv hur det kändes i augusti när jag gick upp på heltid efter att ha jobbat 75% i 19 år..... men konstigt nog så går det bättre än vad jag vågat hoppas på. Så fint det blev vid trappan, förstår att det blir ljust och fint. Visst får man lust att fixa både här och där när vårsolen tittar fram - vi har fixat på logen hos Maggan hela dagen, tyvärr återstår ganska mycket....!!

Ses till påsk, det blir kul!

Kram, moster.

2009-03-29 @ 21:25:51
Postat av: Mamma

Det blev ju jättefint vid ingången. Ett riktigt vår-lyft. Jag vet att du tycker det är jobbigt med vissa förändringar men jag tror som Yvonne att Du grejar det bra. Kanske du blir lite extra trött i början men kom ihåg vad jag har sagt tidigare att det är tiden som ökar. Det är inte tempot som ska ökas. Ja vi har fixat på logen o lite inne i huset på Kleva men jag tycker vi har väldigt trevligt hela tiden. Fick sån energi så jag fortsatte av bara farten när jag kom hem. Måste ha varit sällskapet det berodde på. Kram till er båda. Ni är jätteduktiga båda 2

2009-03-29 @ 21:39:04
Postat av: Sandra

Tack ska ni ha!

Det e skönt för Maggan å Lennart att dom har er.

Ni får väl fira när ni äntligen kommer bli klara med Kleva!

Kram kram

2009-03-29 @ 21:50:06
Postat av: anna

Lycka till stumpan! Det kommer gå skitbra!!!

2009-03-29 @ 22:07:39
URL: http://pann.blogg.se/

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0