Vad e dealen?

Asså vädret verkar ha flippat totalt!
Innan i förmiddags jobbade vi ute jag å Ulla.
Vädret va jätte fint å det va riktigt vårigt!
Vi har grejat i trädgården nu i några dagar,
röjt å eldat massa ris å löv.
Idag luntade vi å det kändes verkligen som nu,
nu kommer våret på riktigt!
Knoppar har börjat slå ut på buskarna
å krokusarna å snödropparna blommar för fullt.
Men så kollar man ut genom fönstret nu...
Värsta vinterlandskapet!
Öhhh...snacka om förvirring...
När jag kom hem från jobbet va det torrt å fint på trappen
å jag började städa å hängde ut mattor.
Å nu när vi ska ut med Cola blir det stora vinterkängorna på å fram med snöskyffeln.
Inte bästa bilderna men så här ser min vårplantering ut nu...:(


Så här ser det ut i vårat hallfönster nu...
Måste erkänna att det ser ganska mysigt ut...
Men kanske inte så vårigt.



Imorgon kommer mamma å Kent hit.
Dom ska sova över här för att på lördag morgon åka vidare till Gekås.
Där möter dom upp Fam.Frisk.
Hela gänget kommer hit på söndag på husesyn å fika.
Men däremellan ska vi ju såklart kolla på CV på smedjan!

Ska bli sketa sköj att se dom spela
men det bästa e nog åndå att få en kram av lillebror.
Nu ska jag hänga upp en tvätt, ge mig ut i snökaoset, sen lägga mig.
Har röjt i trädgården hela förmiddagen å sen städat hela huset.
Sover nog gott inatt.
Natti, natti!

Kommentera mera!

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0