Nyttigt värre

Ikväll blev det grillad lax på menyn.
Ska ju va nyttigt har jag hört,
sen blev det ju lite klyftpotatis å tzatziki till...
ingen e perfekt!
Å glass å varma jordgubbar till efterrätt!'
Mmmm...gött va det iallafall!
   

Innan idag va vi på Wapnö trädgårdsmässa.
Får säga att det va bättre förr.
Förra året va jag där med mor å då va den mycket bättre.
Men karusellen fick ju en titt ändå...
Hahaha!

Tänk vilket liv dom har stackars kossorna,
eller så e det just det dom inte har.
Fast det e klart,
åka karusell hela dagarna kan ju inte a helt fel!

Eftremiddagen har vi tillbringat lite ute i trädgården.
Håller ju på med min före detta fontän.
Köpte lite nya växter dit idag.
Lite smått till mina fina krukor.
En växt som jag inte kommer ihåg vad den hette,
men i solljuset e det typ lila, annars nästan svart.
Sen blev det ju äntligen en chokladblomma.
Hämtade lite gräslök hos Roffe oxå.
Sen får vi väl se om dom trivs där i skuggan.
Men det lär jag väl märka.
       


Kommentera mera!
Postat av: Mamma

Så fint det blir i trädgården. Det ska bli så kul att se live när vi kommer ner o firar Andreas.Ni är verkligen duktiga. Maten såg också väldigt god ut. Kram på er

2009-05-24 @ 09:55:22
Postat av: jull

wohoo!

vi vet ju inte helt säkert vilket datum vi kommer hem eftersom vi ska ta bilen men runt den 6:e, ge och ta nån dag.

ååååå vad jag längtar efter att sitta på er altan och grilla i sommar!

djur-tygstycket på bilden e inte klänningen utan "byxdressen", vet inte vad det heter på svenska, romper på engelska, sparkdräkt? shorts och linne i ett, grymt bekvämt!

puss o kram

2009-05-24 @ 14:16:12
URL: http://jullbull.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, då kanske ni kan komma den 27e? Självklart ska vi grilla i sommar!!! Det e bara maj å grillen e igång flera gånger i veckan redan!

Men vi, vi ska sitta i min fina "fontän" som SKA vara klar då!

Pöss pöss

2009-05-24 @ 17:27:11
Postat av: jull

den 27 juni e jag ju inte hemma än, utan i juli, får mitt diplom den 3 juli och efter det ämnar jag fly fort som fan! puss

2009-05-25 @ 10:20:21
URL: http://jullbull.blogg.se/

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0