Ny upptäckt

Eftersom det fortf. e lite tid kvar till vi får hämta Cola,
så tänkte jag att vi får försöka fördriva tiden.
När vi träffade mamma i fredags så fick vi lite vårblommor.
Och innan hade jag fått en limefärgad en,
så plantera lite fint på trappen tänkte jag att det kan jag ju göra.
Så först slängde jag bort allt gammal.
Sopade å städade fint.
Sen planterade jag å så.
Då såg jag att det fanns lite vissna saker som jag lika gärna kunde klippa ner.
Såna där buskar ni vet som blir långa gröna grejsar med gula blommor på.
Sicken trädgårdsmästare jag e...hahaha...
Vet inte vad den heter men vet att man ska klippa ner dom iallafall.
Så hittade jag några på baksidan oxå.
Så när jag stod där längs ner i trädgården så slog det mig...
Vi har en trädgård!
Asså jag vet ju det men det liksom bara gick upp för mig.
Fick riktiga vårkänslor å fick lust att bara fortsätta å greja.
Men med molningt väder å 2 grader så kände jag att vi kan ta det en annan dag.
Trädgården står ju kvar.
Men man skulle ju, som Anna skulle sagt, skitit pengar.
Fatta vad mycket fint man kunde gjort både inne å ute då!
Men vi börjar lite smått å så här blev det på trappen.



Om man kanske skulle fixa nåt att äta.
Nu e det bara 3 1/2 timme kvar!!!!


Kommentera mera!
Postat av: Mamma o svärmor

Det blev ju jättefint. Jag tror nog att du får en fin trädgård även om det saknas pengar eftersom du är väldigt händig. Ska bli kul att se det i verkligeten om ett par veckor. Krama Cola från mig

2009-03-01 @ 12:03:01
Postat av: anna

så sött det blev! Fan vad vuxet att ha en trädgård!

Vuxenpoängen haglar!

Du måste mena ölandstok. Googla det (busken du pratar om) florist javisst!

2009-03-01 @ 15:24:02
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha..ja det där med att man nån stans långt inne e florist pratar vi inte högt om! Finns ingen som kan så lite om växter!

Kram

2009-03-01 @ 16:12:25

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0