Julbak

Idag har vi firat att jag blir anställd på hertigen! Självklart firade vi med prinsessbakelse. Å röd å fin va den oxå...jätte gott! Och om en stund ska vi göra lite skagen mackor, gött! Men det kommer nog inte kännas som på riktigt fören jag fått första lönen, som jag hoppas jag får i december. Annars ligger jag illa till..aaaahhhhh...Men herregud, va e pengar?! Kan man väl leva utan...eller...

Sen har vi varit på stan, i blomsteraffären mm. Va tvungen att fixa doppresent till lilla Mellie som döps imorgon. Två Max böcker. En klassiker funkar alltid. Jag älskade dom bvöckerna när jag va liten. Så får hon en nallebjörn oxå, den va så söt så jag kunde inte låta bli. Men dom har ju lagt dopet på 1 advent... Först tänkte jag å va mysigt..men sen kom jag på att då vill prästen parat mycket å länge...fan... Jag kan inte hjälpa det men jag tycker det e obehagligt i kyrkor, äcklig stämmning. Så ska dom typ psyka ner alla som inte tror på dom, å predika om massa skit som man ändå inte tror på. Blä, men men, efter det besöket hoppas vi det dröjer länge innan man måste gå till kyrkan igen.

Har bakat lussekatter idag! Dom blev jätte bra...änglakolan å dom där tryfflarna blev väl inte lika bra kanske men herregud, man kan inte lyckas med allt! Å imorgon ska jag få klä granen....LÄNGTAR!!! Sen e det verkligen jul på riktigt!

Nu ska jag käka skagen macka å fira mitt nya jobb!

        

Ja vet att misteln e fusk-mistel men dom hade inga riktiga så såg jag dom här å vi kan ju inte ha med bär på eftersom dom är giftiga så när dom ramlar av så äter hunden dom å så dör hon å det e så onödigt så jag tänkte att kan man ha fusk gran kan man ha fusk mistel...kanske köper en riktig senare i jul å plockar av bären men denna får hänga där till dess...

Kommentera mera!
Postat av: Mamma

På advent brukar det vara extra fint i kyrkan så ta och tagga ner. Kan nog göra er gott båda två.

2007-12-02 @ 09:18:08
Postat av: Sandra

;) Så det tycker du... Hoppas på at det bara e dop å inte massa tjat.

2007-12-02 @ 12:32:15
Postat av: anna

haha onödigt att hunden dör ja.. å vilka goa lussebullar. tror jag skall baka nästa helg faktiskt! kram kram

2007-12-02 @ 13:45:39
URL: http://pann.blogg.se

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0