Pynt + dop

Idag har vi pyntat granen..eller jag har pyntat granen. Tvingade Andreas att va me men efter en stund insåg jag att man kan inte tvinga vuxna människor att ha det mysigt så han fick åka å tälja på sina knivar. Men jag körde glögg, lussekatter, pepparkaker, julmusik..ja hela köret. Klädde granen å gjorde ett par planteringar.

Sen bar det av till dop. Kom så klart dit för tidigt, typiskt oss. Så vi fick köra runt en sväng. Å vi hade sån tur för det va bara dop, inte massa predikan å sånt. Men han fick ju in att bebisen skulle renas å sånt...
Sen va det smörgåstårta...massa smörgåstårta. Jätte goda!!!
Det va läskigt nära att jag å Andreas va tvungna att sitta ensamma med prästen å hans fru men vi blev räddade i sista stund. En annan gubbe bordet bakom oss ropade på dom så dom vände å satte sig där..puh...
Sen skulle det bli tårta. Å som prinsesståteälskare som man e hoppades jag på just det, prinsesstårta...å det blev det...oj, oj, oj... Å jag tog då längs ner för jag tänkte åååå va gott med massa marsipan...ska nog inte äta marsipan på ett tag... Den liksom växte i munnen. Har nog aldrig sett så mycket marsipan på ett å samma ställe innan. Mikael tänkte samma som jag, ååå va gott, jag tar lite extra marsipan...Vi mådde seriöst illa efteråt. Men annars va den riktigt god!

Va inte så flitig med kameran men Andreas tog 2 bilder med mobilen...

     

Bilderna e inte så bra men dom föreställer pappa Mikael å tårtan...tyvär blev det inget på Mellie...

Kommentera mera!
Postat av: m

Vilken häftig tårta.Fast den bruna såg smarrig ut också

2007-12-02 @ 21:09:51
Postat av: jull

barndop i all ära men jag tror nog att för alla utom de lyckliga föräldrarna så e nog tårtan höjdpunkten!
de e ju liksom belöningen för att man tagit sej till kyrkan, de e iallafall de enda jag tänker på under den där halvtimman i kyrkbänken!
Mer princesstårta åt folket! ( åt julia)
puss

2007-12-03 @ 12:27:34
URL: http://jullbull.blogg.se

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0