Jul jul strålande jul!

Snart e det jul!!!
Alla vet ju hur mycket jag älskar jul!
Å eftersom det bara e "riktig" jul varannat år så e jag extra jul-tossig i år.
För i år e det min jul!!!!
Jag å Ida skulle försöka komma på nån helg som vi skulle åka ner till Lund å hälsa på.
Nästa helg båda kunde va första advent!
Ska bli sköj, vi har ju aldrig sett deras lägenhet där.
Så jo då...igår köpte jag våran första skinka.
Kallas ju dock helgskinka nu innan jul. Men om bara nån månad kallas den ju julskinka igen.
Å när jag sprang förbi mjölkylen,
ve tror ni jag får se....
PEPPARKAKSDEG!!!
Så nu sitter jag här å knaprar deg å grilljerar en skinka.
Kanske borde värma på lite glögg oxå för den rätta känslan...
Hmm..undra var mina julskivor e?


Nu ska jag gå å ta hand om min lilla fis-vovve.
Hon hade vad vi tror va magsjuka igår. Spydde ca 7 ggr på ett par timmar.
Usch, jag hatar när hon e sjuk!
När hon bara sitter å tittar rakt in i ögonen på en å man ser riktigt hur dåligt hon mår,
å man kan inte göra ett skit...
Men som tur e verkar hon bättre idag.
Hon får kokt ris idag å varje måltid e en fest tycker Cola.
Ska nog gå å koka lite morötter till henne oxå...
det e bra för magen å hon brukar tycka om det när hon e sjuk.
Vad gör man inte för sin lilla buse!

Kommentera mera!
Postat av: Vivianne och Göran

grattis Andreas och Sandra och Cola till att Ni har blivit husägare.

Kram Vivianne och Göran

2008-11-25 @ 20:53:04
URL: http://ville bara gratta till det nya huset

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0