Sicka vänner man har ändå...

Igår fyllde jag ju år, om det undgått någon...
Hadde en jätte bra födelsedag!
På morgonen kom mina favoriter in å sjöng med paket å frukost.
Va mest Andreas som sjöng...
Av honom fick jag en parfym som jag hade önskat mig.
Å av Cola fick jag en gammeldags kola.
Hon e la för snäll som gått ut å köpt den alldeles själv till sin mamma...
hmmm... misstänker att hon fick hjälp.

 
Cola tyckte inte att jag behövde mer pomelo till frukost så hon försökte gömma den...


Så här trött blir man av att gå upp tidigt för att fira morsan...
Det va nog paketöppningen som tog dom sista krafterna.
Hon jobbade hårt för att hjälpa mig att öppna dom.

Sen på jobbet fick jag mysfrukost med frallor å allt å blomma!
Jätte fin!
Man har ju snälla arbetskompisar asså, det får jag ju säga!


Förmiddagen försvann fort som bara den.
Så efter att jag cyklat hem å käkat så hade jag tid hos läkaren för lite pappersgrejer...bla bla bla..
Iallafall, jag tänkte att här gäller det att fira sig själv när ingen annan gör det!
Va nämligen lite deppig,
jag blir ju lätt det typ när jag fyller å jul å såna tider.
Då vill man ju va hemma med massa folk runt sig å så...
Blir lite ensamt här nere ibland.
(Fast min älskling hade ju en plan för kvällen så det blev en kanon dag!
Men det visste jag ju inte då, även om jag misstänkte nåt....)
Så jag gick en sväng på stan å shoppade lite till mig själv!
Köpte lite nya underkläder.
Lite goa teer.
Armband (såklart)
Å så köpte jag en sån här


En sån där huvudmassage-sak.
Skulle tydligen va bra för om man masserade huvudet med den,
så bildades det massa bra ämnen som gjorde att man mådde bra!
Så jag tänkte, en sån passar väl mig utmärkt!
Så nu kan jag sitta här å dricka lugnande chai å klia mig i huvudet...hahah..
kanske pilla mig lite i navlen oxå...hahaha...
Det där sista behöver bara Jenny läsa, alla nadra kan bara passera den meningen!

När Andraes kom hem hade han massa kassar med sig!
Han hade nämligen handlat massa mat!
Det blev min favorit, rev å vitlöksbröd!
Mmmmm yamo!
Sen satt han där å kollade på klockan,
å jag kan säga att mina misstankar om att han hade bjudit in folk blev ju inte mindre...
Å mycket riktigt,
tillslut ringde det på dörren å in kom våra söta vänner!
Jag blev kanske inte så överraskad,
men SÅÅÅÅ Glad!!!
Att dom på en sleten måndag efter att jobbat både helg å hela måndagen,
kom till mig för att fira min fördelsedag!
Ni ska vet att det uppskattades!!!
Å massa roliga presenter fick jag ju oxå!
 
Tack än en gång!!!

Sen höll jag på att glömma,
min älskling hade ju en present till när jag kom hem!
Det e en uppvakningsapparat...typ...
Den tänder ljuset sakta å så kommer det lugnande ljud.
Så harmoniskt jag vaknade idag!
Fast det kändes ju som jag hade velat fortsätta i samma lugna tempo,
men iväg till jobbet blev det ändå...

Men jag ser fram emot att få gå å lägga mig nu så jag kan få vakna så där lugnt imorgon oxå!
Jag gick å vilade lite innan, efter jobbet.
Å då slog jag på det där lugnande pling plong ljudet..
såååå skönt!
Riktig avkopplingsapparat det där!
Tack älskling!
Å tack för att du gjorde min födelsedag så bra!
Kunde inte blivit bättre!
5 av 5!
Kanonkul!
Hahaha...nästan lite fräsigt...hahaha...nä nu får jag ge mig...

Hoppas kursen går bra Järnrörs-Jenny!
Jag saknade dig på min dag :(

Å detta kom med posten idag oxå från Jull...

Tack gumman!
Nu e mina nycklar pimpade å fina!




Kommentera mera!
Postat av: ♥ Linda ♥

Grattis i efterskott!!

Det ser ut som om du hade en fin födelsedag trots ditt besök hos farbror doktorn.

Kramar i massor

2008-10-29 @ 12:13:10
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz
Postat av: Sandra

Åh tack tack!!

Hoppas allt e bra med er!

Kram

2008-10-29 @ 14:07:50
Postat av: Anonym

Vet du vad jag har gjort...? Klantiga jag hade lagt din blogg i favoriter och kollat varje dag sen jag kommenterade sist (vilket var längesen) och undrat varför du inte hade skrivit nåt på så länge.. Jag hade bara lagt just det inlägget i favoriter och inte hela din blogg!!! Gaaahh!! Hehe... Så kan det gå. NU läser jag iaf! :)

Jag hoppas att din födelsedag var lyckad och att du hade det bra! (Det där med peta naveln låtsas jag som att jag inte har sett) Haha..

Jag saknar dig på mitt nya jobb! Tycker du ska börja där! :) Järnrörs-Jenny är inte riktigt densamma utan Stamm-Sandra. Jag är bara vanliga Jenny utan järnrör. :P

2008-10-29 @ 17:48:19
Postat av: .ylva

Grattis i efterskott!

Har också en soluppgångslampa, den är guld värd!! Är en helt annan känsla att vakna av den än att vakna av ett skrikande larm!



Du, pepparkakste!?!??! VAR?!?!? :)

2008-10-29 @ 20:11:26
URL: http://www.metrobloggen.se/illewais
Postat av: Sandra

Jenny- Hahaha...man kan säga att du la in den per automatik kanske...Vi funkar ju bäst som par asså de e ju klart!

Å imorgon e det ju fredag, va blir det för fredagsstämmning utan min vän tro?!?!?

Hoppas allt går bra på nya jobbet iallafall!

Hångel



Ylva- Tack så mycket!

Jag fick det ju i present men jag tror hon hade köpt det på den där mysiga affären i botten på gallerian i Vbg. Som jag alltid glömmer vad den heter...

Om du, Cornelia, läser detta kan du la slänga in ett svar.

Kraaaaaaaaaam

2008-10-30 @ 15:50:40
Postat av: Ida

HEj!!

Kul att läsa om din dag och roligt att den blev så lyckad!!

Saknar dig, Broder och Cola här borta!!

Ha det bäst!

PUSS och KRAM!!!

2008-10-30 @ 16:11:31

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0