Produktiv dag...

Igår hade jag en ganska bra dag!
Bakade å virkade klart en halsduk till Cola,
som hon tycker sådär om...


Mammas tjej!

Brödet blev gott men det blev som vanligt inte som det ser ut på bilderna...
Men men huvudsaken e ju att det går att äta!
Sen kan jag ju aldrig låta recept va,
utan måste ju ändra å fixa hela tiden...
Lyckas väl inte alltid men ibland har man tur.



Receptet kan ni hämta på www.alltommat.se
Men jag hade ingen basilika i.
Jag gjorde bara halva det receptet å så hade jag i
1 1/2 dl rivna morötter
1dl solrosfrön
1/2dl linfrön

Sen penslade jag dom med smält smör
å strödde över havssalt.
Som sagt dom blev mindre än dom skulle va men det kanske va för att jag tog i så mycket "frön" så det inte orkade jäsa så mycket...
Men gött blev det!
Tror jag ska testa med valnötter nån dag...
Min moster gjorde med oliver å färska tomater,
oxå jätte gott!
Så man kan nog ta vad man vill,
bra bas-bröd.


Kommentera mera!
Postat av: Sandra

Brödet heter alltså basilikabröd...

2008-09-18 @ 14:13:41
URL: http://sandradee82.blogg.se/
Postat av: Ida

Heeej Sandyy!!

Jag har haft lite svårt att hitta till din blogg den senaste tiden men nu är jag HÄR! Och SHIT vad FIN den är!! OCh vilken Presentationsbild -I LIKE!!

Ha det kalas!!

Puss och kraaaaaaM!

2008-09-19 @ 18:30:26
Postat av: Mamma

Nu har jag också bakat. Det blev jättebra men i min sats hade jag hackade soltorkade tomater,solrosfrön, frusen basilika och vetekli. Det blev jättegott. Det var så länge sen jag bakade men det ska då inte dröja tills nästa gång. Tur att Yvonne hitta detta trevliga recept.

2008-09-19 @ 20:32:20
Postat av: Sandra

Ida-Kul att du hittat hit! Du får titta in oftare nu, sidan e ju jätte fin. Jag vet!!! Julia gjorde den till mig :) Kram



Mamma- Visst e det roligt att baka! Å som sagt, jätte bra basbröd! Kram

2008-09-19 @ 21:56:49

skriv nåt vetja!:

ditt namn tack:
glöm mej ej!

din mejl adress: (publiceras ej)

har du en blogg??:

vad har du nu på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0